Hlavička 2
17.1.2018

Dopravní podnik prodává tramvaje RT6N1. Kvůli technickým obtížím je nevyužíval

Autor: Pavla Hloušková | Zdroj: brnenskydenik.cz

Jedenáct let stály ve vozovnách, potom pár let i přes technické závady jezdily a teď je mají získat noví majitelé. Brněnský dopravní podnik prodává dva tramvajové vozy typu RT6N1, které byly dlouhodobě problémové.

Kvůli pravidelným technickým obtížím vozy dopravní podnik příliš nevyužíval. Poslední z nabízených tramvají vezla cestující před třemi lety. „Do vozů se už nevyplatilo investovat,“ vysvětlila prodej mluvčí podniku Barbora Lukšová.

Tramvaje si podle ní může koupit kdokoliv. Firmy, muzea i soukromé osoby. „Je možné je prodat i do zahraničí nebo rozprodat na náhradní díly,“ dodala.

Velkým problémem prodávaných tramvají byly neobvyklé náhradní díly, pokud byly v případě závady potřeba. „Musely být vyráběny na zakázku s dlouhými dodacími lhůtami,“ vysvětlil technické problémy odborník na historii dopravního podniku z Technického muzea v Brně Tomáš Kocman.

O osudu vozů RT6N1 diskutují i fanoušci hromadné dopravy na internetovém fóru bmhd.cz. „Obávám se, že to muzeum nedopadne. Sice jsou hodně odlišné, ale nešlo by je po elektrické stránce sjednotit s kloubáky Vario?“ navrhl tam řešení uživatel vystupující pod přezdívkou Cracatit.

Tramvaje RT6N1, které dopravní podnik nahradil vozy typu Porsche, koupilo město před jednadvaceti lety. Poprvé tramvajový vůz tohoto typu vyjel do brněnských ulic před deseti lety. Největší problémy byly ve vozech s elektroinstalací a brzdami.

Tramvaj RT6N1
• Dopravní podnik vozy pořídil v roce 1997.
• Město za ně zaplatilo sto milionů korun.
• První tramvaj tohoto typu vyjela na zkušební jízdu v červenci 2008.
• Naposledy byly tramvaje RT6N1 na trati v roce 2015.
• Teď jsou vozy na prodej.

Copyright 2005-2018 Moderní Brno